თავში

BTK-ის დერეფანში სამმხრივი თანამშრომლობა განიხილეს

BTK-ის დერეფანში სამმხრივი თანამშრომლობა განიხილეს
BTK-ის დერეფანში სამმხრივი თანამშრომლობა განიხილეს

დღეს ფინანსთა სამინისტროს შემოსავლების სამსახურის უფროსის მოადგილემ, ვლადიმერ ხუნდაძემ და საბაჟო დეპარტამენტის უფროსმა ზურაბ სიჭინავამ აზერბაიჯანის რესპუბლიკის სახელმწიფო საბაჟო კომიტეტის თავმჯდომარის მოადგილესთან ჯავად გასიმოვთან სამუშაო შეხვედრა გამართეს. შეხვედრის მთავარი თემა საქართველო-აზერბაიჯანის ახალი ერთობლივი საბაჟო პუნქტის მშენებლობა იყო, თუმცა  საუბარი შეეხო „ბაქო-თბილისი-ყარსის“ რკინიგზასაც.  მხარეებმა სწორედ ამ სარკინიგზო პროექტის ფარგლებში საქართველოს, თურქეთისა და აზერბაიჯანის რესპუბლიკებს შორის, თანამშრომლობის შესახებ, სამმხრივი შეთანხმებაც განიხილეს. შეხვედრაზე ყურადღება დაეთმო ასევე მსოფლიო საბაჟო ორგანიზაციის (WCO) ერთობლივი პროექტის, კონტეინერების კონტროლის პროგრამის ფარგლებში, მოქმედი დანაყოფის მიერ მიღწეული დადებითი შედეგების და ამ პროგრამაში მონაწილე ქვეყნებთან თანამშრომლობისა და ინფორმაციის გაცვლის საკითხებს.

ცნობისთვის, ბოლო წლებში BTK-ის ანუ, "ბაქო-თბილისი-ყარსის" დერეფანში სატრანზიტო დრო და ხარჯები მცირდება.  პანდემიის პერიოდში, როდესაც ქვეყნებს შორის სატრანსპორტო კავშირები შეზღუდული იყო, BTK-ის სარკინიგზო ტრანსპორტი არ შეჩერებულა, მაგრამ მისი ეფექტურობა დაამტკიცა.  ბაქო-თბილისი-ყარსის რკინიგზაზე ექსპრეს ბლოკ-მატარებელი ივლის. 2021 წლის ბოლომდე შპს ADY Container გეგმავს 50 – მდე კონტეინერის ბლოკმატარებლის ტრანსპორტირებას ჩინეთ – აზერბაიჯანის მიმართულებით. წელს BTK-ის დერეფნით ჩინეთ-ზერბაიჯანის მიმართულებაზე 50 კონტეინერი გადაიზიდება. პირველი კონტეინერი მატარებელი ჩინგდაო-ბაქოს მარშრუტზე აზერბაიჯანში წელს თებერვალში ჩავიდა.

დღეისათვის, BTK ხაზით ტრანსპორტირებულია 26 689 TEU კონტეინერი. გასულ წელს, BTK– ს მიერ ტრანსპორტირებული კონტეინერების რაოდენობა 11,748 TEU იყო. 2021 წლის პირველ კვარტალში, 2014 წლის ანალოგიურ პერიოდთან შედარებით, დერეფანში 83% -იანი ზრდა დაფიქსირდა.

ბაქო-თბილისი-ყარსის დერეფანში ტვირთი გაორმაგდა. თურქული მხარის ინფორმაციით, 2020 წელს სატვირთო გადაზიდვების მოცულობა ბაქო - თბილისი - ყარსის რკინიგზით გაიზარდა 104 %-ით, ანუ 396778 ტონამდე, 2019 წელთან შედარებით.

BTK 2017 წლის 30 ოქტომბერს გაიხსნა. სარკინიგზო ხაზი აკავშირებს აზიისა და ევროპის სარკინიგზო ქსელებს. ეს არის უმოკლესი გზა არა მხოლოდ 3 ქვეყანას, არამედ აზიასა და ევროპას შორის. BTK საშუალებას გაძლევთ შეამციროთ საქონლის ტრანსპორტირების დრო. რკინიგზა ხელს უწყობს ცენტრალური აზიის ქვეყნების - თურქმენეთის, ყაზახეთის, უზბეკეთის, ყირგიზეთის, ტაჯიკეთისა და ავღანეთის შესვლას ევროპულ და მსოფლიო ბაზრებზე. BTK– ის საერთო სიგრძეა 846 კმ. აქედან აზერბაიჯანის ტერიტორიაზე გადის 504 კმ რკინიგზა, 263 კმ გადის საქართველოზე, ხოლო სარკინიგზო ხაზის 79 კმ თურქეთშია განთავსებული. ამ მაგისტრალზე სამგზავრო გადაყვანების ამოქმედებაც იგეგმება, ოღონდ მას შემდეგ, რაც მშენებლობა დასრულდება და მაგისტრალი თავისი სარკინიგზო შემადგენლობით ყველა სტანდარტის სერტიფიკატს მიიღებს. ბაქო - თბილისი - ყარსის (BTK) რკინიგზა ბევრად უფრო მომგებიანადაა მიჩნეული ტვირთების გადასაზიდად, ვიდრე ტრადიციული საზღვაო გადაზიდვები, თუმცა ბაქო - თბილისი - ყარსის რკინიგზა დღემდე სატესტო რეჟიმში მუშაობს და, ექსპერტების შეფასებით, ამ დერეფნის სარგებლიანობას ამცირებს და საქართველოც კარგავს შემოსავალს. ბაქო-თბილისი-ყარსის რკინიგზა ექსპლუატაციაში, სავარაუდოდ, 2022 წლის ბოლოს შევა. ამჟამად, BTK-ზე სატესტო რეჟიმში მიმდინარეობს მხოლოდ სატვირთო გადაზიდვები. BTK-ის დერეფანში ამჟამად მაღალი რისკის შემცველი ტვირთის, მაგალითად, ნავთობპროდუქტების გადაზიდვა აკრძალულია. ბაქო-თბილისი-ყარსის რკინიგზით ხდება მხოლოდ საკონტეინერო და ნაყარი ტვირთის გადაზიდვები. სატესტო რეჟიმში მუშაობის მიუხედავად, მაგისტრალზე ტვირთბრუნვა მზარდია. 2017 წელს BTK-ის დერეფანმა 2500 ტონა ტვირთი გაატარა, 2020 წელს კი 252 ათასი ტონა.

ტექსტში შეცდომის აღმოჩენისას, გთხოვთ, მონიშნოთ არასწორი ნაწილი და დააჭირეთ Ctrl + Enter.

ეს ახალი ამბები სხვა ენებზეც ხელმისაწვდომია:

კატეგორიის სხვა ახალი ამბები

ბოლო სიახლეები

ბოლო სიახლეები



orphus_system