თავში

TRACECA-ს დერეფანში საბაჟო პროცედურების გაციფრულება იგეგმება

TRACECA-ს დერეფანში საბაჟო პროცედურების გაციფრულება იგეგმება
TRACECA-ს დერეფანში საბაჟო პროცედურების გაციფრულება იგეგმება

TRACECA-ს დერეფანში საბაჟო პროცედურების გაციფრულება იგეგმება. ეს საკითხი განხილული იქნა TRACECA– ს გენერალური მდივნის ასეტ ასაბაევისა და CFCFA– ს თავმჯდომარის მაჰმადალი შოკიროვმა ონლაინ შეხვედრისას, რომელზევ მხარეებმა განიხილეს სამართლებრივი ჩარჩოს ჰარმონიზაციისა და საზღვრის გადაკვეთის პროცედურების გამარტივების საკითხები. 

”ყაზახეთში, უზბეკეთსა და ტაჯიკეთში e-TIR– ის დანერგვაზე და პილოტირებაზე მიმდინარე სამუშაოების გათვალისწინებით, ეს აქცია აჩვენებს ელექტრონული სატრანსპორტო დოკუმენტების პრაქტიკაში გამოყენების ეფექტურობას”, - ნათქვამია TRACECA– ს განცხადებაში.

გარდა ამისა, შეხვედრის დროს მონაწილეებმა განიხილეს უახლოეს მომავალში ონლაინ შეხვედრის ჩატარების შესაძლებლობა CFCFA- ის გადამზიდველებთან და ექსპედიტორებთან, რომლებიც იყენებენ TRACECA და CAREC დერეფნებს. შეხვედრის ძირითადი მიზანი იქნება გადამზიდავებისა და ექსპედიტორების წინაშე მდგარი პრობლემური საკითხების განხილვა და მათი გადაწყვეტა.

TRACECA და CFCFA სრულად უჭერენ მხარს ციფრულიზაციის ინიციატივას და მზად არიან დახმარება გაუწიონ ქვეყნებს ელექტრონული სატრანსპორტო დოკუმენტების გამოყენებას.

შეგახსენებთ, რომ გადამზიდველთა ფედერაციის ასოციაცია (CFCFA) არის საერთაშორისო არასამთავრობო არაკომერციული ორგანიზაცია, რომელიც დაარსდა 2009 წელს და აერთიანებს CAREC– ის ქვეყნების, აგრეთვე სხვა ქვეყნების გადამზიდავების, ექსპედიტორებისა და ლოგისტიკური ასოციაციების ასოციაციებს ტრანსპორტირების, ვაჭრობისა და ლოგისტიკის განვითარების ხელშეწყობის მიზნით. CFCFA– ში გაერთიანებულია 11 ქვეყნის 24 ასოციაცია.

TRACECA არის საქონლის საერთაშორისო საგზაო ტრანსპორტის სისტემა, რომელიც ეყრდნობა საბაჟო კონვენციას TIR– ის გამოყენებით საქონლის საერთაშორისო გადაზიდვის შესახებ. ის უზრუნველყოფს საერთაშორისო ევრო-აზიის სატრანსპორტო კავშირს, რაც ხელს უწყობს რეგიონის ეკონომიკის განვითარებას. TRACECA დერეფანში მთავარი სატვირთო ნაკადები, ერთის მხრივ, წარმოიქმნება დასავლეთ და ცენტრალურ ევროპაში, ხოლო, მეორეს მხრივ, ცენტრალურ და სამხრეთ-აღმოსავლეთ აზიაში.

TRACECA-ს ერთიანი ტრანზიტის ხელშეკრულება გასული წლის ზაფხულზე დამტკიცდა.

TRACECA-ს აზერბაიჯანის სეგმენტში ტვირბრუნვა 3% -ით გაიზარდა.

TRACECA-ს პროექტების ფარგლებში განხორციელდა ამიერკავკასიის რკინიგზის რეაბილიტაცია საქართველო-აზერბაიჯანის საზღვარზე, ხიდების რეაბილიტაცია, საბორნე გადასასვლელი ხიდების მშენებლობა და საკონტეინერო ტვირთების მომსახურების ხელშეწყობა ფოთის პორტში, მისი კომპიუტერული სისტემებით უზრუნველყოფა, ოპტიკურბოჭკოვანი კაბელის გაყვანა სამხრეთ კავკასიის რკინიგზების სასიგნალო სისტემებისათვის და სხვ. საქართველოში მნიშვნელოვნად გაუმჯობესდა სატრანსპორტო ქსელი და მისი ინფრასტრუქტურა. შესაბამისად გაიზარდა ტვირთბრუნვა. 2002–2008 წლებში საქართველოში დაახლოებით 40 %-ით გაიზარდა რკინიგზით გადაზიდული ტვირთების მოცულობა, რაშიც სატრანზიტო ტვირთების ხვედრითი წილი 85 %-ს აღწევდა. შესაბამისად გაიზარდა საქართველოს პორტების (ბათუმი, ფოთი, სუფსა, ყულევი) მიერ გადამუშავებული ტვირთების დინამიკა 2014 წლამდე.

"სავარაუდოდ, TRACECA- ს პროგრამის შემდგომი განვითარება დიდწილად დამოკიდებული იქნება ჩინეთის მიერ ინიცირებულ „ერთი სარტყელი - ერთი გზის“ სტრატეგიაზე, ე.წ. ახალი აბრეშუმის გზის ორგანიზებაზე. საქართველოს დერეფანი ევროკავშირი-აზიის მიმართულებით შეიძლება გახდეს სატვირთო ნაკადის ზრდის მნიშვნელოვანი პირობა. რამდენად სიცოცხლისუნარიანი იქნება „ერთი სარტყელი - ერთი გზის“ პერსპექტივები საქართველოსთვის დღესდღეობით გაურკვეველია. სატრანზიტო დერეფნის პრობლემების შემდგომ გადაჭრაზე დიდ გავლენას მოახდენს დროის ფაქტორი," - აღნიშნულია მიხ. ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტის ასოცირებული პროფესორის იხეილ თოქმაზიშვილის ნაშრომში "საქართველოზე გამავალი სატრანსპორტო დერეფნით ტვირთების გადაზიდვის ახალი გამოწვევები."

ტექსტში შეცდომის აღმოჩენისას, გთხოვთ, მონიშნოთ არასწორი ნაწილი და დააჭირეთ Ctrl + Enter.

ეს ახალი ამბები სხვა ენებზეც ხელმისაწვდომია:

კატეგორიის სხვა ახალი ამბები

ბოლო სიახლეები

ბოლო სიახლეები



orphus_system