საქართველოს რკინიგზამ 2019 წლის პირველი ნახევრის არააუდირებული შედეგები გამოაქვეყნა. დოკუმენტის მიხედვით, ბოლო ოთხ წელიწადში პირველად, კომპანიის მიერ გადაზიდული ტვირთის მოცულობა გაიზარდა. 2019 წლის პირველი 6 თვის შემოსავალმა $85.1 აშშ დოლარი შეადგინა, რაც წინა წლის ანალოგიურ პერიოდთან მიმართებით 5.7%-ით მეტია. საოპერაციო ხარჯები კი, რომლებიც მეტწილად ლარშია ნომინირებული, შემცირდა 14.8%-ით და მან $65.2 მილიონი აშშ დოლარი შეადგინა. ლარებში ეს შემცირება 6.6%-ს შეადგენს.
Galt & Taggart-ის ინფორმაციით, ერთდროულად შემოსავლების ზრდისა და ხარჯების შემცირების პირობებში საქართველოს რკინიგზის EBITDA-ს მაჩვენებელი (შემოსავალი პროცენტის, გადასახადების, ცვეთისა და ამორტიზაციის ხარჯებამდე) გაუმჯობესდა და $35.9 მილიონ აშშ დოლარს (+ 25.4% წ / წ) მიაღწია.
საქართველოს რკინიგზის შემოსავლების სტრუქტურა ასეთია:
სატვირთო გადაზიდვები - $54.1 მილიონი, ზრდა 15.4%;
ტვირთების მომსახურება - $11.1 მილიონი ზრდა 10.1%;
ლოჯისტიკური მომსახურების შემოსავალი - $8.5 მილიონი, კლება 35.8%;
სამგზავრო გადაყვანები - $4.2 მილიონი, ზრდა 19.8%;
სხვა შემოსავალი (ძირითადად ჯართის გაყიდვა) - $2.1 მილიონი, ზრდა 26.5%.
2018 წელი საქართველოს რკინიგზისთვის ყველაზე ზარალიანი იყო. მან წინა წელი რეკორდული 716-მილიონ ლარიანი წაგებით დახურა. ამ პერიოდში კომპანიის შემოსავალი 424.6 მილიონი ლარი იყო, რაც 2017 წელთან მიმართებით 9.9 მილიონით ნაკლებია. ზარალის ძირითადი მდგენელი რკინიგზის აქტივების გაუფასურება იყო. 2014-2018 წლებში საქართველოს რკინიგზის გადაზიდვები 56%-ით შემცირდა, რის გამოც ამ ორგანიზაციის აქტივების ხელახალი გადაანაგარიშება გახდა საჭირო.
ფინანსური დოკუმენტის მიხედვით, კომპანიის სხვა ხარჯები გაზრდილია. მაგალითად 8%-ით მოიმატა რკინიგზაში დასაქმებულთა სახელფასო ანაზღაურების ფონდმა.
ბელა გელაშვილი
ავტორი