თავში

ბაქრაძე: ანაკლიის პროექტის ჩაგდებით, საქართველომ მიიღო უზარმაზარი რეპუტაციული ზიანი

საქართველომ მიიღო უზარმაზარი რეპუტაციული ზიანი
ბაქრაძე: ანაკლიის პროექტის ჩაგდებით, საქართველომ მიიღო უზარმაზარი რეპუტაციული ზიანი

"ყველა მსხვილი ინვესტორისთვის, ყველა მსხვილი ფინანსური მოთამაშისთვის, ეს არის სიგნალი, რომ საქართველოში ინვესტორებს აქვთ პრობლემა," - ასე აფასებს „ევროპული საქართველოს“ ლიდერი დავით ბაქრაძე, „ანაკლიის განვითარების კონსორციუმის“ მიერ საქართველოს წინააღმდეგ წამოწყებულ საარბიტრაჟო დავას.

მისივე თქმით, ანაკლიის პროექტის ჩაგდებით, საქართველომ მიიღო უზარმაზარი რეპუტაციული ზიანი მსოფლიოს ბიზნესსამყაროში.

„საქართველომ მიიღო უზარმაზარი რეპუტაციული ზიანი ყველა მსხვილი საერთაშორისო ინვესტორის თვალში და საქართველომ მიიღო რეპუტაციული და პოლიტიკური ზიანი ჩვენი მთავარი მოკავშირის, შეერთებული შტატების, კონგრესის და ადმინისტრაციის თვალში. ეს არის კლასკური მაგალითი როცა ხელისუფლება საკუთარი ქმედებებით აზიანებს ქვეყანას და ხალხს. იმიტომ, რომ ინვესტორებთან მიყენებული ზიანი არის ნაკლები ინვესტიცია, ნაკლები სამუშაო ადგილი და მეტი უმუშევრობა საქართველოში. შეერთებული შტატების კონგრესში მიყენებული ზიანი ეს არის კითხვის ნიშნები საქართველოს მომავალთან დაკავშირებით და ჩვენი ნატოში გაწევრიანების დროში გადადება. ეს ყველაფერი და ეს ნაბიჯები, რაც ხელისუფლებამ ანაკლიასთან მიმართებით გადადგა, პირდაპირ აისახება ჩვენი მოქალაქეების კეთილდღეობაზე, მათ შემოსავალზე, მათ დაცულობაზე. ეს არის მაგალითი იმის, როგორ შეუძლია ხელისუფლებას დააზიანოს ქვეყანა და ამ ქვეყნის თითოეული მოქალაქე. ეს არის სიგნალი, რომ ამერიკელ ინვესტორებსაც კი, ამერიკული მსხვილი ბიზნესის წარმომადგენლებსაც კი, საქართველოში შეიძლება დახვდეს უსამართლობა და დახვდეთ პრობლემა. ასეთი პროცესები ყოველთვის ხმაურდება ბიზნესსამყაროში“, - განაცხადა დავით ბაქრაძემ.

სახელისუფლებო გუნდის წევრები ამბობენ, რომ ანაკლიის პორტის პროექტი აუცილებლად განხორციელდება, თუნდაც ევროპული ინვესტიციით. მათი თქმით, პროვოკაციული დავა საქართველოს საინვესტიციო იმიჯს ვერ დააზიანებს და რომ კონსორციუმის დავა საქართველოს ხელისუფლებასთან წინასწარ განწირულია

თავად ანაკლიის განვითარების კონსორციუმი ანაკლიის პორტის პროექტის ჩაშლას ივანიშვილის ინტერესებს უკავშირებს.

შეგახსენებთ, რომ კონსორციუმმა საქართველოს წინააღმდეგ საარბიტრაჟო დავა დაიწყო. "ანაკლიის განვითარების კონსორციუმმა" და ერთ-ერთმა მთავარმა ინვესტორმა შეიტანეს საარბიტრაჟო სარჩელები საქართველოს წინააღმდეგ. ანაკლიის პორტთან დაკავშირებით, საქართველოს შესაძლოა სხვა ინვესტორებმაც უჩივლონ.

კონსორციუმში უკანონოს უწოდებენ საქართველოს მთავრობის გადაწყვეტილებას, რომლითაც მათთან ხელშეკრულება ოფიციალურად შეწყდა.

შეგახსენებთ, ანაკლიის ღრმაწყლოვანი პორტის მშენებლობა 2017 წლის დეკემბერში დაიწყო. პორტის პირველი ფაზის მშენებლობის დასრულება და პირველი გემების მიღება 2020 წლის ბოლოსკენ იგეგმებოდა, თუმცა საქართველოს მთავრობამ ანაკლიის პორტის მშენებლობასთან დაკავშირებით „ანაკლიის განვითარების კონსორციუმს“ ხელშეკრულება მიმდინარე წლის 9 იანვარს შეუწყვიტა და პორტის ასაშენებლად ახალი ინვესტორისძებნა დაიწყო.

მთავრობა ანაკლიის კონსორციუმთან პორტის მშენებლობაში თანამშრომლობის აღდგენას არ გეგმავს. მან კონსორციუმის ანაკლიის პორტის პროექტში ჩართვა ჯერ კიდევ 14 მაისს გამორიცხა, როცა კონსორციუმმა გაავრცელა განცხადება, რომლითაც ანაკლიის პორტის მშენებლობის გაგრძელების სურვილი გამოთქვა.

შეგახსენებთ, ოპოზიცია ხელისუფლებას ღრმაწყლოვანი პორტის მშენებლობის გაჭიანურებასა და ხელოვნურ დაპაუზებაში ადანაშაულებს. ეს ეჭვი გამოთქვა მერიკის შეერთებული შტატების არმიის ევროპული სარდლობის ყოფილმა მეთაურმა, გადამდგარმა გენერალ-ლეიტენანტმა ბენ ჰოჯესმაც. მისი თქმით, საქართველომ რუსეთის მთავრობის ზეწოლით შეაჩერა ანაკლიის პროექტის განვითარება.

ჰოჯესის პასუხად ეკონომიკის მინისტრმა ნათია თურნმავამ განაცხადა, რომ ანაკლიის პორტი საქართველოს კონსტიტუციაში გაწერილი პროექტია, რითაც დასტურდება, რომ ის მთავრობის პრიორიტეტს წარმოადგენს, შესაბამისად, თურნავას თქმით, ოცნების ხელისუფლება ყველაფერს გააკეთებს ეს პროექტი განხორციელდეს ისე, როგორც ეს აწობს საქართველოს.

ეკონომიკის მინისტრი აღიარებს, რომ ღრმაწყლოვანი ინფრასტრუქტურის მშენებლობა ძალიან დაგვიანდა და მთავრობა გეგმავს საპორტი ინფრასტრუქტურის განვითარებვის ტემპი დააჩქაროს. მისივე თქმით, დაგეგმილია შავ ზღვაზე ნებისმიერი თანამედროვე ტიპის პორტი გახდეს ღრმაწყლოვანი. თურნავას განმარტებით, ღრმაწყლოვანი არის ნებისმიერი პორტი, სადაც აკვატორიის სიღრმე არის 10 მეტრზე მეტი და ეს ფოთში სავსებით შესაძლებელია.

ცნობისთვის, ფოთის პორტის გაღრმაწყლოვნება იგეგმება. ეკონომიკის მინისტრის, თურნავას თქმით, საქართველო ფოთის პორტსაც განავითარებს და ანაკლიის პორტსაც ააშენებს.

ორი რღმაწყლოვანი იდეის მხარდამჭერია პრემიერ-მინისტრი გახარიაც. მისი თქმით, ფოთის პორტი ანაკლიის პორტის კონკურენტი და ჩამნაცვლებელი ვერ იქნება და მთავრობა, ქვეყნის ინტერესებიდან გამომდინარე, ორივე პორტის განვითარებაზე იზრუნებს.

2020-25 წლებში საქართველოში დაგეგმილ $20-25 მლრდ საინვესტიციო პროექტებში ანაკლიის პორტის პროექტიც შეტანილია და მასზე 1.7 მილიარდია გათვალისწინებული.

ანაკლიის პორტის გარშემო განვითარებული მოვლენები, მოსაზრებები, შეფასებები, ეჭვები, მტკიცებულებები, ბრალდებები, პასუხები და ყველა სხვა დეტალი იხილეთ აქ.

ტექსტში შეცდომის აღმოჩენისას, გთხოვთ, მონიშნოთ არასწორი ნაწილი და დააჭირეთ Ctrl + Enter.

კატეგორიის სხვა ახალი ამბები

ბოლო სიახლეები

ბოლო სიახლეები



orphus_system